Bank Credit Agricole wprowadzi nowe rozwiÄ zania dotyczÄ ce zmian w umowach ze swoimi klientami oraz zmieni sposobu informowania o takich zmianach. To efekt ustaleĹ wypracowanych wspĂłlnie z UrzÄdem Ochrony Konkurencji i KonsumentĂłw.
Sprawa dotyczy zasad wprowadzania zmian w obowiÄ zujÄ cych umowach oraz tabelach opĹat i prowizji, a takĹźe samego sposobu informowania klientów o takich zmianach. UrzÄ d Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwróciĹ m.in. uwagÄ, Ĺźe bank wprowadzajÄ c zmiany nie informowaĹ o nich na tzw. trwaĹym noĹniku, a jedynie wysyĹaĹ informacjÄ w systemie bankowoĹci elektronicznej (co byĹo powszechnÄ praktykÄ stosowanÄ przez branĹźÄ). Zdaniem urzÄdu umowy zmieniane byĹy teĹź bez niezbÄdnej podstawy prawnej lub bank nie informowaĹ o takiej podstawie. Podobne zastrzeĹźenia urzÄ d zgĹosiĹ równieĹź wobec innych banków.
W trakcie postÄpowania administracyjnego UOKiK i Credit Agricole wypracowaĹy rozwiÄ zania pozwalajÄ ce uniknÄ Ä podobnych sytuacji w przyszĹoĹci i lepiej zabezpieczyÄ prawa klientów. Credit Agricole zobowiÄ zaĹ siÄ do podjÄcia nastÄpujÄ cych dziaĹaĹ:
Bank bÄdzie stosowaĹ wyĹÄ cznie trwaĹy noĹnik do komunikowania klientom wszelkich zmian w obowiÄ zujÄ cych umowach; W przekazywanej do klientów komunikacji o zmianach bank bÄdzie zawsze podawaĹ podstawy prawne oraz okolicznoĹci faktyczne uprawniajÄ ce do wprowadzenia tych zmian; Do klientów objÄtych postÄpowaniem, którzy sÄ posiadaczami konta lub karty kredytowej – w ciÄ gu 7 miesiÄcy od uprawomocnienia siÄ decyzji UOKiK bank wyĹle listy informujÄ ce o kolejnych dziaĹaniach i uprawnieniach przysĹugujÄ cych klientom w zwiÄ zku z decyzjÄ urzÄdu; Bank zaproponuje klientom, którzy otrzymajÄ tÄ korespondencjÄ, podpisanie aneksu do umowy konta lub karty kredytowej (klient bÄdzie mógĹ podpisaÄ aneks w ciÄ gu trzech miesiÄcy od dnia otrzymania pisma). Podpisanie aneksu bÄdzie moĹźliwe we wszystkich placówkach banku.- W trosce o peĹnÄ transparentnoĹÄ naszych usĹug przyjÄliĹmy uwagi UrzÄdu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wspólnie znaleĹşliĹmy rozwiÄ zanie. JesteĹmy pierwszym bankiem, który podejmuje tego typu zobowiÄ zania dla dobra swoich klientów. To wpisuje siÄ w naszÄ filozofiÄ, której fundamentem jest troska o komfort klienta i nawiÄ zywanie z nim dĹugotrwaĹych relacji - mówi Romuald Szeliga, prezes zarzÄ du banku Credit Agricole.
Link do strony artykułu: https://wm3.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/uzgodnienia-uokik-i-credit-agricole-w-sprawie-zmian-w-umowach-z-klientami-detalicznymi